Inžinerinės klasės sėkmė užkrečia – dalyvauja jau 5 rajonai

Praėjusiais metais Irmanto Tarvydžio ir Rokiškio verslo klubo inicijuota inžinerinė klasė ne tik įspūdingai užbaigė praėjusius mokslo metus – šių metų startas bus dar gausesnis. Pernai inžinerinės klasės pažymėjimus gavo 160 mokinių. Šiemet rokiškėnai savo idėja užkrėtė dar   daugiau rajonų, mokinių skaičius gali dvigubėti ar net trigubėti.

Verlsas dirba kartu su VDU ŽŪA ir Rokiškio profesinio mokymo centru

Pavasarį prie rokiškėnų iniciatyvos prisijungė Anykščiai ir Zarasai, šiemet jungiasi vaikai iš Biržų ir Pasvalio rajonų. Taip pat inžinerinės klasės modeliu labai domisi Joniškio meras Vitalijus Gailius, suprantantis, kokias perspektyvas tokia klasė sukuria vaikams.

O kokį ryšį inžinerinė klasė turi matematikos rezultatams ir iš vis – domėjusi tiksliaisiais mokslais mokykloje? Savo nuomonę šiuo klausimu išsakė inžinerinės klasės partnerio, Vytauto didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) Inžinerijos fakulteto profesorius Vytenis Jankauskas bei docentas Jonas Čėsna.

Abu dėstytojai teigia, kad projektas vienareikšmiai sėkmingas, ir pripažįsta, kad net ir patys tokio mokinių susidomėjimo nesitikėję, nors ir programą kūręs prof. V. Jankauskas teigė įdėjęs daug į tai pastangų, kad vaikams būtų įdomu.

Vaikai susivokia, kam reikalinga matematika ir fizika

Profesorius V. Jankauskas sako, kad inžinerinės klasės užsiėmimo metu tiesiogiai mokyklinės fizikos ar matematikos programų nedėsto. Tam yra mokykla. „Tačiau mes su vaikais laboratorijose pažindinamės su elektrotechnikos ir ar takių kūnų mechanikos pagrindais. Nuo to, kaip veikia mašinos ir jų dalys. Taip pat ir apie termodinamiką. Kalbame apie dalykus, kurie realiai parodo kaip fizika veikia realybė. Tačiau tuose procesuose gausu ir matematikos, nes mašinų tarpusavio ryšys susietas matematinėmis savybėmis. Apie viską pasakoju labai supaprastintai, tačiau tai atskleidžia realų ryšį su fizikos ir matematikos žiniomis, gautomis mokykloje. Ir turi kitą įtaką – matydami procesus, pajunta didesnį poreikį įdėmiau mokytis matematikos ir fizikos mokyklose“,- pasakoja V. Jankauskas.

Dėstytojai sutinka, kad mokiniai inžinerinėje klasėje pradeda suprasti, kad mechanikos inžinerija yra kažko kūrimas, kad tai – gamtos dėsnių panaudojimams sprendimams kasdienėje veikloje.

„Taip mokiniui atsiranda suvokimas, kam jam reikia fizikos ar matematikos mokykloje, nes šias žinias galima panaudoti įdomiuose užsiėmimuose laboratorijose. O vaikui nieko nėra geriau, kaip labai aiškiai suprasti, kokią naudą jis gauna mokyklos pamokose. Tikimės, kad tie vaikai, kurie lanko inžinerinę klasę, į matematiką ir fiziką mokykloje jau žvelgia kitaip“,- priduria J. Čėsna.

Savam krašte pranašu nebūsi?

Rokiškio rajono valdžios ir mero dėmesys šiai klausei yra minimalus. Nepaisant to, kad mūsų rajone matematikos egzaminų rezultatai ne tik neblizga, bet ir kasmet prastėja. Ir ne tik minimalus dėmesys, užgniaužiamos ir kai kurios geros idėjos.

Verslas su Rokiškio savivalda dar iki R. Godeliausko atėjimo į mero krėslą buvo sutarę, kad verslas sutinka su vieno mokesčio padidinimu,  jeigu šios lėšos bus skirtos neformaliam rajono vaikų ugdymui. Tai yra – įvairiems būreliams. Ypatingą dėmesį skiriant tiksliesiems mokslams. Iš esmės, VDU galėtų tapti tokių užsiėmimų partneriu ir gerinti Rokiškio rajono vaikų matematikos ir fizikos žinias. Ne teoriniais, o įdomiais praktiniais užsiėmimais.  

Deja, meru tapus R. Godeliauskui, ši idėja buvo numarinta ir liko neįgyvendinta. Alternatyvų, kaip padidinti vaikų domėjimąsi tiksliaisiais mokslais, nepateikta, rezultatus matome visi.

Vadina unikaliu sprendimu

Tačiau verslas atkaklus, užvėrus vienas galimybes, jis ieško kitų. Taip ir gimė inžinerinė klasė, ir jau pirmuosius mokslo metus  pažymėjimus gavo net 5 kartus daugiau vaikų nei buvo planuota.

Vienas iš klasės partnerių, Vytauto didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija (VDU ŽŪA), pripažįsta, kad tai – unikalus projektas Lietuvoje

Planuota, kad galėtų būti 30 mokinių grupė, tačiau vaikų aktyvumas šį skaičių viršijo kelis kartus ir projekto baigimo pažymėjimus gavo daugiau kaip 160 VDU ŽŪA Sumanaus moksleivio akademijos Rokiškio inžinerijos eksperimentinės klasės dalyvių.

Idėjos autorius, I. Tarvydis, pripažįsta, kad su VDU ŽŪA atstovų komanda važinėjant po Rokiškio rajono bendrojo lavinimo mokyklas ir kviečiant moksleivius tapti inžinerijos klasės nariais, tikėdamiesi bent dešimtadalio dabartinio rezultato. Akivaizdu, kad pasirinkome teisingą kryptį, jaunimui sudarydami sąlygas išmėginti perspektyvią inžinieriaus profesiją. Ir ne tik ją – VDU ŽŪA siūlo labai daug naudingų studijų programų, o šio universiteto absolventais visada labai laukiami Rokiškio įmonėse“, – sakė I. Tarvydis.

Uždaryti